Jak poinformowała GDDKiA w poniedziałkowym komunikacie, w pierwszym etapie prac zaplanowano przełożenie sieci teletechnicznych i elektrycznych. Dodano, że prace budowlane wiążą się ze zwężeniem od wtorku od strony Harendy jezdni na terenie budowy. Ruch samochodów w obie strony będzie utrzymany, ale obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h. Przystanki autobusowe na Ustupie zostaną tymczasowo przeniesione.
Według danych GDDKiA, każdego dnia drogą krajową nr 47 wjeżdża do Zakopanego średnio prawie 21 tys. pojazdów. Jest to jednak wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu potęguje wjazd na DK47 z dzielnic Olcza i Harenda. Sytuację ma poprawić budowa dwóch rond. Pierwsze z nich będzie turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.
Drugie rondo powstanie 50 m dalej i dzięki niemu poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą. W ramach inwestycji powstaną dwa przejścia dla pieszych przez Zakopiankę, a po północnej stronie jezdni powstanie chodnik. Zostaną przebudowane zatoki autobusowe i powstanie nowe oświetlenie i odwodnienie.
Inwestycję realizuje Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe. Koszt prac to nieco ponad 10 mln zł. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa.
Na Zakopiance bliżej centrum Zakopanego w ciągu minionego roku powstało nowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka. Do tego ronda z kolei poprowadzi nowa droga z centrum komunikacyjnego.