Ponieważ odcinek z Lubnia do Rabki to bardzo duża i skomplikowana inwestycja - inwestycja została podzielona na trzy fragmenty. A przetarg ma dwa etapy. W pierwszym firmy i konsorcja składają swoje oferty, a urzędnicy wybiorą najlepsze, które zostaną zakwalifikowane do drugiej rundy.
Najtrudniejszy będzie środkowy odcinek nowej trasy. Chodzi o tunel między Naprawą a Skomielną. Tu oferty jeszcze wpływają.
Sama budowa ruszy najwcześniej w przyszłym roku. Dwa fragmenty bez tunelu mają powstać w ciągu dwóch lat. Natomiast tunelowy odcinek będzie budowany przez pięć.
To oznacza, że nową, szybką i niezwykle malowniczą 16-kilometrową trasą pojedziemy dopiero w 2021 roku. Generalna Dyrekcja zapewnia jednak, że dwa fragmenty, które powstaną wcześniej, zostaną dopuszczone do ruchu, najpewniej w 2018 roku.
Czytaj: Mieszkańcy Nowego Targu też upominają się o modernizację zakopianki
(Maciej Skowronek/ew)
Obserwuj autora na Twitterze: