„Uważajmy na tzw. super okazje i promocje, które mogą się okazać kolejnym chwytem oszustów. Sprawdzajmy numery telefonów, a sklepy w ewidencji działalności gospodarczej oraz KRS czy w innych rejestrach porównując zawarte tam dane z ich danymi na stronach internetowych” – apeluje policja.
Małżeństwo z powiatu nowotarskiego w sklepie internetowym w lipcu znalazło ofertę sprzedaży ekogroszku w bardzo korzystnej cenie. Po kontakcie telefonicznym dalej postępowali zgodnie z wskazówkami oszusta. Zalogowali się na stronie sklepu internetowego, kupili dwie tony ekogroszku i przelali blisko trzy tys. zł. na wskazane tam konto bankowe. Po zakupie otrzymali wiadomość potwierdzającą złożenia zamówienia i zdjęcie faktury. Zgodnie z umową dostawca miał 30 dni na dostarczenie zakupionego opału. Po upływie 30-dniowej gwarancji dostawy małżeństwo nie otrzymało opału, a kontakt z dostawcą się urwał.
„Kiedy po raz kolejny dostawca nie odbierał telefonu, oszukani sprawdzili w sieci jego numer. Okazało się, że miał bardzo negatywne komentarze. Były również ostrzeżenia, aby uważać na osobę posługującą się tym numerem, bo to najprawdopodobniej oszust. Wtedy małżeństwo zorientowało się, że zostało oszukane” – relacjonowała podkom. Garbacz.