Co prawda przedstawiono już trzy opcje przebiegu drogi, ale w tych przypadkach pojawiły się protesty mieszkańców. Nie wiadomo jeszcze, który z wariantów zostanie wybrany do realizacji.
Jest postanowienie wójta gminy Nowy Targ w sprawie decyzji środowiskowej o uzupełnienie wariantu czwartego. I to uzupełnienie złożymy w marcu, a wójt do końca lipca ma wydać decyzję środowiskową. Który wariant będzie wybrany? Na to jest czas właśnie między marcem a lipcem
- mówi Maciej Ostrowski, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA.
Generalna Dyrekcja opracowała trzy warianty obwodnicy, które ominą lotnisko nowotarskiego aeroklubu od północy. Władze Nowego Targu chcą jednak, żeby obwodnica przebiegła przy lotnisku od południa, ale ta opcja z kolei wymagałaby budowy części trasy w gminie Szaflary. Gmina już zapowiedziała, że nie wyrazi zgody na budowę obwodnicy Nowego Targu na swoim terenie.
Do tej pory samorządowcy dostali do ręki trzy opcje drogi, która ominęłaby Nowy Targ od południa, ale przebiegałaby powyżej lotniska aeroklubu nowotarskiego. Tym wariantom sprzeciwiają się głównie mieszkańcy, którzy mają swoje domy na trasie albo tuż obok planowanej obwodnicy. Generalna Dyrekcja pracuje nad projektem czwartego wariantu, który - jak przyznają urzędnicy - jest znacznie trudniejszy do wykonania. Trasa miałaby ominąć nowotarskie lotnisko oraz Bór na Czerwonem od południa, przez co byłaby znacznie dłuższa niż pozostałe warianty. Wszystkie opcje są omawiane podczas dzisiejszego spotkania. Plan zakłada, że obwodnica Nowego Targu powstanie do 2031 roku.