Profesor Stanisław Hodorowicz, ustępujący senator z Podhala, wyjaśnia, że chodzi o niezwykle trudne warunki geologiczne w miejscu, gdzie ma powstać projektowany tunel. "Jest tam tzw. flisz karpacki. Z punktu widzenia budowlanego jest trudny do pokonania. Łatwiej by było gdyby to była lita skała i można by było drążyć. W tym miejscu trzeba kopać. Do tego etapu zasadniczego, który zawiera tunel, pojawia się kilkaset pytań natury technicznej do GDDKiA" - tłumaczy w rozmowie z Radiem Kraków prof. Hodorowicz.
W tym tygodniu nastąpiło otwarcie ofert firm zainteresowanych budową dwóch drogowych odcinków zakopianki; w przypadku Lubień - Naprawa jest to 8 podmiotów a Skomielna Biała Chabowka aż 12. Czas na składanie ofert, jeśli chodzi o budowę tunelu mija 10 listopada - wtedy też okaże się, ile firm zdecyduje się zawalczyć o wykonastwo niezwykle trudnej technicznie inwestycji. Prace nad modernizacją zakopianki mają rozpocząć się w pierwszej połowie przyszłego roku i potrwają około 22 miesiące.
(Przemysław Bolechowski/ew)