„Zatory drogowe na zakopiance obrosły legendą. Ja mam swój historyczny zator na tej drodze od godziny 10.30 z Rabki od godziny 23.30 w Krakowie - tak długo pokonywałem zakopiankę jednej z zim. To historyczny moment, na który długo czekaliśmy, czekały pokolenia. Dla wielu jest to droga życia, dzięki której realizują swój biznes, swoje plany życiowe, bo to nie tylko arteria turystyczna. To wreszcie bardzo ważna arteria komunikacyjna dla polskiej gospodarki narodowej, dla polskich portów, bo przecież droga S7 to kanał komunikacyjny dla portów Trójmiasta, to szlak komunikacyjny, z którym łączy się Via Baltica to wreszcie ożywczy szlak komunikacyjny dla Małopolski” – mówił minister Adamczyk.

Zaznaczył, że urzędnicy ministerstwa infrastruktury będą bardzo uważnie śledzić losy budowy tunelu, mając pełne zaufanie do generalnego wykonawcy.

„Będziemy bardzo uważnie śledzić losy podwykonawców, bo nie mogą powtórzyć się historie, które miały miejsce przy budowie polskich autostrad, kiedy setki polskich firm, podwykonawców upadły, bankrutowały z powodu kłopotów finansowych” – mówił Adamczyk.  

Drogę ekspresową od Naprawy do Skomielnej Białej będzie budowała włoska firma Astaldi. W ramach inwestycji powstanie tunel i to będzie jeden z natrudniejszych etapów przebudowy drogi ze względu na uwarunkowanie geologiczne terenu. Koszt inwestycji to niemal miliard zł.  

Podpisano też umowę na budowę odcinka S7 Lubień-Naprawa. Wykonawcą tego odcinku jest polsko - ukraińskie konsorcjum. Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej oprócz dwujezdniowej drogi, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim. 

Podziemny tunel ma być gotowy za ok. 5 lat. Pozostałe odcinki, czyli Lubień-Naprawa i Skomielna-Chabówka - mają zostać oddane do dyspozycji kierowców szybciej, bo już za ok. 2,5 roku.

Trwa realizacja odcinka S7 Skomielna Biała – Chabówka oraz odcinka drogi krajowej od Rabki Zdroju do Chabówki . Buduje go włoska firma Salini. Wykonano już m.in. inwentaryzację, prace saperskie i geologiczne. Buduje go włoska firma Salini. Koszt tej inwestycji to 615 mln zł.

mat. GDDKiA

 


(Grzegorz Krzywak, PAP/ew)

Obserwuj autora na Twitterze: