Cała droga między stolicami Małopolski i Podhala jest już dwujezdniowa i dwupasmowa. Poza nowym węzłem Klikuszowa w czwartek otwarto też dla ruchu starą zakopiankę z Nowego Targu do Klikuszowej.

Szykują się ostatnie duże zmiany na nowej Zakopiance na Podhalu Szykują się ostatnie duże zmiany na nowej Zakopiance na Podhalu

Nowa droga z Rdzawki do Nowego Targu została otwarta pod koniec sierpnia. Od tego czasu trwały prace, które pozwoliły połączyć nową Zakopiankę ze starą.

Dotychczasowy przebieg drogi został zmieniony, przesunięto ją nieco na zachód, obniżono jej przebieg o ok. 2 m i wybudowano rondo łączące starą i nową trasę. 

Kierowcy mogą korzystać z nowego ronda, z węzła Klikuszowa i z przejazdu starą zakopianką. Cały czas utrzymujemy ograniczenie prędkości na nowej zakopiance do 70 km/h, ponieważ jeszcze nie są tam zakończone wszystkie prace



- mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Nowa Zakopianka z Rdzawki do Nowego Targu już otwarta. Zobacz zmiany organizacji ruchu Nowa Zakopianka z Rdzawki do Nowego Targu już otwarta. Zobacz zmiany organizacji ruchu

Drogowcy muszą jeszcze dokończyć budowę ogrodzenia na odcinku około kilometra, te prace powinny się zakończyć do końca listopada. Wtedy ograniczenie prędkości zostanie zniesione i na nowej zakopiance będzie można jechać sto kilometrów na godzinę.

Między Rdzawką a Nowym Targiem powstało 27 mostów, wiaduktów i estakad, z których 12 ma długość ponad 100 m. Najdłuższa estakada, która ma 687 m długości, powstała nad miejscowością Lasek - w najwyższym miejscu jezdnia biegnie tam na wysokości 24 m nad ziemią. Kolejna estakada ma 527 m i przebiega nad rzeką Czarny Dunajec i ul. Ludźmierską w Nowym Targu.

Inwestycję realizuje od czerwca 2020 roku firma Intercor kosztem prawie 995 mln zł.