- A
- A
- A
Pociąg nowosądeckiego Newagu pobił rekord prędkości
Pociąg Impuls z numerem bocznym 001 rozpędził się do 201,4 km/h. To historyczny rekord, jeśli chodzi o pociągi produkowane w Polsce!Superprędki pociąg wyprodukowany w nowosądeckim Newagu/ źródło: Newag
Tak szybko nie jechał jeszcze żaden polski pociąg. Wyprodukowany w sądeckim Newagu pociąg 31WE pobił polski rekord prędkości, rozpędzając się na Centralnej Magistrali Kolejowej do nieco ponad 201 km/h.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
crop_free
1
/ 9
"Przekroczenie tej bariery pozwala mówić o polskich pociągach dużych prędkości"– mówi prezes spółki Newag Zbigniew Konieczek. "Pokazaliśmy, że można to zrobić. Jest to pociąg, który został zaprojektowany w Newagu. Napęd czyli serce pociągu jest wyprodukowane w Polsce. Naprawdę niewiele elementów zostało kupionych zagranicą" - zapewnia Konieczek.
Pociąg jest całkowicie nową konstrukcją, opracowaną przez sądeckich inżynierów. Prace nad wyprodukowaniem całkowicie nowego modelu nazwanego Impuls trwały zaledwie rok. "Jest to przełom jeśli chodzi o technologiczne osiągnięcia w Polsce, a stać nas na więcej" – mówi prezes Zbigniew Konieczek. "Pamiętam, jak podczas obchodów 135-lecia firmy zapytano nas, kiedy zaczniemy produkować takie pociągi jak Japończycy, Francuzi czy Niemcy. Możemy powiedzieć, że zaczęliśmy- dodaje Konieczek. Przekroczyliśmy pewną barierę i pójdziemy dalej".
Co ciekawe, Impuls z numerem - 001, nie jest egzemplarzem eksperymentalnym, wyprodukowanym do testów. Jest to jeden z 5 składów, które już za kilka dni będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku. Koszt pięciu zamówionych przez Dolnośląskie Koleje pociągów 31WE sięga 100 mln zł.
Sławomir Wrona/aw/jg
Pociąg jest całkowicie nową konstrukcją, opracowaną przez sądeckich inżynierów. Prace nad wyprodukowaniem całkowicie nowego modelu nazwanego Impuls trwały zaledwie rok. "Jest to przełom jeśli chodzi o technologiczne osiągnięcia w Polsce, a stać nas na więcej" – mówi prezes Zbigniew Konieczek. "Pamiętam, jak podczas obchodów 135-lecia firmy zapytano nas, kiedy zaczniemy produkować takie pociągi jak Japończycy, Francuzi czy Niemcy. Możemy powiedzieć, że zaczęliśmy- dodaje Konieczek. Przekroczyliśmy pewną barierę i pójdziemy dalej".
Co ciekawe, Impuls z numerem - 001, nie jest egzemplarzem eksperymentalnym, wyprodukowanym do testów. Jest to jeden z 5 składów, które już za kilka dni będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku. Koszt pięciu zamówionych przez Dolnośląskie Koleje pociągów 31WE sięga 100 mln zł.
Sławomir Wrona/aw/jg
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
16:12
W Radiu Kraków sensacyjnie! Gaja Grzegorzewska tworzy radiowy serial kryminalny, o losach bohaterów zdecydujecie Wy
-
16:10
Apteki to nie tylko leki – odkryj zaskakujące produkty w ich ofercie !
-
15:55
Zabawa w projektowanie. Tarnów zaprasza mieszkańców na zajęcia z architektury
-
15:47
Szkoła Mistrzostwa Sportowego wyprowadzi się z Solnego Miasta? Wieliczka nie chce przedłużyć najmu budynku
-
14:21
Czy artysta może być dobrym ojcem?
-
14:10
Sprawca podwójnego zabójstwa w Spytkowicach trafi do szpitala psychiatrycznego
-
10:00
Czy artysta może być dobrym ojcem?
-
22:30
Wielkie Lechie innych narodów
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze