PKP wybrało wariant kolei #podleżpiekielko.58 km torów 160 km/g 11 tuneli 7 estakad Kraków -NSącz 1 godz Kraków-Zakopane 1.5 godz bliżej
— Andrzej Gut-Mostowy (@GutMostowy) lipiec 29, 2015
Jak przed miesiącem dowiedziało się Radio Kraków, jest szansa, że połączenie powstanie do 2020 roku. Teraz pociągi jeżdżą przez Tarnów. PKP zapewnia jednak, że jeszcze w tym roku zakończą się prace studialne, po których będzie można już planować samą budowę. Dokładnego budżetu inwestycji na razie nie oszacowano. Wiadomo, że może przekroczyć miliard złotych. ZOBACZ
Budowa nowej trasy kolejowej to tylko część zadania, bo całe przedsięwzięcie zakłada także modernizację istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Tu planowany jest remont 75 km torów. Na Limanowszczyźnie miałaby powstać estakada i dwa tunele. Jak powiedziała Radiu Kraków Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, wybór trasy to ważny krok, który zamyka pewien etap planowania i pozwala na podejmowanie dalszych działań. Tymczasem w projekcie Krajowego programu Kolejowego linia znajduje się na liście rezerwowej.
(Marta Jodłowska/ew)