Linia kolejowa Chabówka – Nowy Sącz jest modernizowana od 2023 r. Trasa jest częścią większego projektu kolejowego Podłęże-Piekiełko, który ma stworzyć szybkie połączenie Krakowa z Zakopanem i Nowym Sączem. Jest to obecnie największa inwestycja kolejowa na południu Polski.
Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte. W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną ma być gotowa do 2030 r. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.