- A
- A
- A
Minister infrastruktury odwiedził budowę nowego mostu na Dunajcu
Na nowym moście na Dunajcu w Kurowie koło Nowego Sącza montowane są już stalowe liny podtrzymujące płytę konstrukcji. To jeden z najtrudniejszych etapów prac przy budowie przeprawy, ale wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem. W poniedziałek plac budowy odwiedził Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, który jednak potwierdził, że budowa pozostałych elementów tzw. Sądeczanki, czyli nowej drogi łączącej Nowy Sącz z autostradą A4, znacząco się opóźnia.
Minister Andrzej Adamczyk mówi wprost, że opóźnienie to wina gmin, przez które ma przebiegać nowa droga. Samorządowcy wciąż nie mogą ustalić, jaki wybrać ostateczny wariant trasy.
Najbardziej akceptowalny przez samorządy jest wariant, który stanowiłby najkrótsze połączenie Nowego Sącza z autostradą, ale jednocześnie jest to najdroższe rozwiązanie. Stanowiłby także poważne zagrożenie dla ujęć wody dla kilku miejscowości
Tym samym wciąż trwają negocjacje z samorządowcami. Minister Adamczyk ma jednak nadzieję, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpocznie starania o wydanie decyzji środowiskowej jesienią, czyli z rocznym opóźnieniem.
To, co jednak jest pewne, to wyjazd z Nowego Sącza w kierunku Brzeska i autostrady A4, będzie już łatwiejszy w tym roku. Nowy most na Dunajcu w Kurowie, który w przyszłości ma stanowić element Sądeczanki, będzie przejezdny w październiku. Przeprawa jest gotowa w ponad 80 procentach. Dwa pylony konstrukcji od strony Nowego Sącza są też gotowe i trwa montaż lin stalowych podrzemujących płytę mostową – wyjaśnia Szczepan Michna, kierownik budowy.
"To jest bardzo skomplikowana budowa i bardzo nietypowy obiekt w skali polskie, europejskiej. Nie mamy w Polsce wielu takich obiektów mostowych. Więcej tego typu obiektów jest wykonywanych jako wantowe. Tutaj mamy obiekt ekstra - on jest połączeniem mostu belkowego i podwieszanego. To jest taki mezalians" - mówi Michna.
Do takiego "mezaliansu" dochodzi bardzo rzadko w Polsce. Tego typu konstrukcji jest tylko kilka w naszym kraju. To, co jednak najważniejsze, kierowcy nie będą już musieli korzystać ze starej, bardzo wąskiej przeprawy, gdzie ledwo mijają się dwa samochody. Na moście nie ma też chodnik, a na lewym brzegu Dunajca znajduje się ostry zakręt, gdzie bardzo często dochodziło do wypadków.
Bartosz Niemiec/łk
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Komentarze (0)
Najnowsze
-
13:43
Odizolowani, ale nie odcięci. Jak w więzieniu literatura zmienia życie?
-
12:58
Wybitny architekt nowym Honorowym Obywatelem Tarnowa
-
12:52
Odizolowani, ale nie odcięci. Jak w więzieniu literatura zmienia życie?
-
12:23
Proces biskupa Andrzeja Jeża poza Tarnowem? Chodzi o "dobro wymiaru sprawiedliwości"
-
12:00
Tarnowski Pasaż Odkryć – miejsce spotkań z nauką, źródło wiedzy o mieście
-
12:00
Zielona droga w miejskiej logistyce żywności
-
11:14
Nowa konstrukcja i już się sypie? PKP PLK uspokaja
-
10:05
Makabryczne odkrycie w Żabnie
-
09:58
Weronika Smarduch: to nie jest czas na dokładanie kosztów przedsiębiorcom
-
09:42
Gdy światem rządziła Wielka Bogini. Potęga i upadek Magna Mater
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze