Oglądałam lekcję, gdzie dzieci planowały wycieczkę szkolną, czas, jaki zajęłoby im podróżowanie do Krakowa, jak i również koszty tej wycieczki. Widać, że bardzo sprawnie zamieniały jednostki, liczyły w pamięci. Naszym celem jest, żeby wszystkie dzieci w Polsce, szczególnie te w klasach 1-3, mogły tak się uczyć matematyki. Uruchamiamy studia podyplomowe dla nauczycieli klas 1-3 doskonalące ich w nauczaniu matematyki i chcemy podejmować inne działania, które mają na celu uczynienie z matematyki przedmiotu lubianego.
Nowosądeckie szkoły podstawowe od czterech lat wdrażają program autorstwa polskiej pedagog i profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Lekcje prowadzone są w taki sposób, by uczniowie mogli wykorzystać wiedzę matematyczną w praktyce. Wiceszefowa MEN obserwowała też przebieg lekcji astronomii, które organizuje Zespół Szkół Akademickich w Nowym Sączu.