Jak powiedział Radiu Kraków poseł Koalicji Obywatelskiej Piotr Lachowicz, na jednym ze spotkań wiceminister Piotr Malepszak miał przekazać posłom, że budżet inwestycji nie jest kompletny.

Z tego, co zrozumieliśmy, nie do końca było pełne finansowanie. Brakująca kwota jest spora - ok. 6-7 mld zł. Musimy więc ponownie dopytać

- mówi Piotr Lachowicz.

Interpelacje z pytaniem o finansowanie budowy linii złożył przed miesiącem sądecki poseł PiS Patryk Wicher. Jak dotąd nie uzyskał na nią odpowiedzi.

Budowa linii weszła obecnie w drugi etap, jakim jest modernizacja odcinka z Nowego Sącza do Chabówki. W 2026 roku ma zostać uruchomione połączenia aglomeracyjne pomiędzy Nowym Sączem a Limanową. Na trasie Nowy Sącz - Chabówka będzie kompleksowa modernizacja, m.in. wymienione całe podtorze, nowa nawierzchnia, nowa sieć trakcyjna, powstaną nowe obiekty inżynieryjne w tym most na Dunajcu o długości ponad 120 m. Projekt zakłada także budowę tunelu kolejowego o długości 4 km pomiędzy Klęczanami a Limanową.

Odgałęzienie od linii 104 w kierunku Podłęża i Krakowa powstanie na wysokości Szczyrzyca i będzie polegało na wybudowaniu nowej linii kolejowej, gdzie zakończyły się już prace projektowe.

Koszt przebudowy całego odcinka Nowy Sącz – Chabówka i połączenie go z podkrakowskim Podłężem szacowany jest na około 10 mld zł.