Zdaniem samorządowców najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie dwóch wariantów przebiegu trasy z kilku, które zostały przygotowane przez drogowców. Na terenie Nowego Sącza nowa droga ma biec po lewym brzegu Dunajca. Na wysokości kamieniołomu w Marcinkowicach konieczna będzie budowa nowego mostu, by połączyć Sądeczankę ze starym przebiegiem drogi.

Wybrany wariant przewiduje budowę tunelu pod górą św. Justa. Następnie trasa ma biec po najmniej zabudowanych terenach gmin Iwkowa, Czchów i Gnojnik, co otworzy nowe tereny pod inwestycje. To najkrótsze połączenie Nowego Sącza z autostradą.

Wspólne stanowisko ma zostać przesłane do ministra infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych. Porozumienie ma zapobiec zarzutom, że to brak zgody wśród samorządowców hamuje inwestycję.

 

 

 

(Bartosz Niemiec/ko)