Pociągi Impuls to sztandarowy produkt sądeckiego Newagu, kupowany przez wiele samorządów wojewódzkich do przewozów pasażerów na liniach lokalnych. Działanie blokady miało sprawić, że pociągów po serwisie nie udawało się uruchomić a przewoźnicy m.in. w woj.dolnośląskim i mazowieckim zmuszeni byli szukać pojazdów zastępczych.
Sądecka spółka w opublikowanym dziś oświadczeniu stanowczo zaprzecza, by celowo umieszczała kody blokujące pojazdy. Informuje w nim również, że od 2022 roku sama informowała służby o nieuprawnionym ingerowaniu w oprogramowanie pociągów. Spółka podkreśla również, że w doniesieniach medialnych - tu cytat "Poza gołosłownymi zarzutami nie przedstawiono żadnego dowodu na to, iż to nasza firma celowo zainstalowała wadliwe oprogramowanie." W stanowisku spółki pojawia się też teza, że za ingerencją w oprogramowanie i nagłośnieniem problemu może się ukryć nieuczciwa konkurencja.