Po kilkumiesięcznych rozmowach z mieszkańcami i samorządowcami pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ustalili pięć wariantów przebiegu trasy. Początkowo było ich aż 26. Teraz projektanci przygotują analizę tych wariantów pod kątem m.in. dostępność dróg dla mieszkańców, powiązania z istniejącą siecią drogową, ale także wyposażenie dróg w urządzenia niezbędne dla utrzymania wymaganego poziomu bezpieczeństwa, jak również minimalizujące negatywne oddziaływanie na otoczenie.
Ten etap prac ma się zakończyć wyborem trzech wariantów przebiegu tzw. Sądeczanki i uzyskaniem decyzji środowiskowych, co ma się stać w przyszłym roku.
Prace budowlane rozpoczną się natomiast nie wcześniej niż w 2023 roku. Rząd na budowę drogi zarezerwował niespełna półtora miliarda złotych.
(Bartosz Niemiec/ko)