Inwestycję wykona konsorcjum Grinea sp. z o.o i PNiUIK sp. z o.o., które będzie miało za zadanie przygotowanie projektów wykonawczych i realizację prac budowlanych. Roboty przy czwartej podstacji trakcyjnej zlokalizowanej w Mszanie Dolnej rozpoczną się już w październiku. Aby ograniczyć wpływ na środowisko, kable elektryczne do wszystkich lokalizacji będą prowadzone pod ziemią.
"Równolegle przygotowujemy podobne inwestycje dla nowego fragmentu linii kolejowej z Podłęża na południe. Ogłosiliśmy przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla podstacji trakcyjnych w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu wraz z pozyskaniem zgód i decyzji administracyjnych, niezbędnych do budowy nowych obiektów energetycznych i sieci przesyłowych" – poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Linia kolejowa Chabówka – Nowy Sącz jest modernizowana od 2023 r. Trasa jest częścią większego projektu kolejowego Podłęże-Piekiełko, który ma stworzyć szybkie połączenie Krakowa z Zakopanem i Nowym Sączem. Jest to obecnie największa inwestycja kolejowa na południu Polski.
Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte. W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną ma być gotowa do 2030 r. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.