"Został oddany do użytku ostatni peron. Mamy trzy perony, wszystkie są w pełni dostępne dla podróżnych, dla pociągów. To jest też właśnie ten element, że pociągów pasażerskich może więcej zaczynać, kończyć bieg. Jednocześnie mamy pociągi, które przejeżdżają przez tę stację, których jest około 130 na dobę. Założenie jest takie, że będzie ich właśnie jeszcze więcej, szczególnie jak zakończymy pełen cykl na odcinku od Krakowa do Katowic" - mówił Merchel.
Za pół roku pociągi między Katowicami a Krakowem pojadą z prędkością 160 km/h - zapowiedział w Trzebini @AMAdamczyk. To skróci czas przejazdu dla @PKPIntercityPDP do ok. 45 minut.@RadioKrakow pic.twitter.com/OGEnBYwyj9
— Marek Mędela (@MedelaMarek) August 30, 2021
"To są żmudne przedsięwzięcia, bo od nich zależy bezpieczeństwo podróży. Nowy rozkład jazdy w grudniu 2021 roku powinien uwzględnić efekty właśnie tych prac certyfikacyjnych. Między Krakowem a Katowicami pociąg pospieszny przemieści się w czasie około 45 minut" - skomentował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.