Jak poinformowała w piątek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, zadanie finansowane jest z budżetu państwa, w ramach projektu dotyczącego podniesienia standardu trasy kolejowej nr 62 łączącej Małopolskę i Górny Śląsk.
Zgodnie z planami stacja Olkusz zostanie gruntownie zmodernizowana, podobnie jak wcześniej inne obiekty na tej trasie. Pozwoli to na wyższy poziom obsługi podróżnych korzystających z przejazdów regionalnych i dalekobieżnych z Olkusza, m.in. w stronę Sędziszowa, Krakowa i Katowic.
„Na olkuskiej stacji ruszyły prace budowlane. Rozpoczęła się rozbiórka starych elementów kładki nad torami oraz sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zdemontowane zostaną także tory i perony. Ich miejsce zajmą nowe obiekty, spełniające oczekiwania podróżnych” - relacjonowała przedstawicielka PLK.
Na stacji powstaną dwa nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Nowe obiekty wyposażone będą w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących i słabowidzących. Dostępność dla podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, ma zwiększyć przejście pod torami wyposażone w windę. Bezkolizyjny trakt zastąpi dotychczasową kładkę dla pieszych.
Na trasie kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny do tej pory zmodernizowano stację Wolbrom oraz przystanki: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. W 2022 r. roku wybudowano i udostępniono podróżnym dodatkowy przystanek Wolbrom Zachodni.