Udogodnieniami dla pasażerów są wyższy peron i antypoślizgowa nawierzchnia. Obiekt został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażony w nowe wiaty, ławki, oświetlenie, megafony i tablice informacyjne. Odnowiono także kładkę nad torami i dojście do peronu.
Prace na stacji obejmowały obiekty inżynieryjne, dziewięć kilometrów torów stacyjnych, 21 rozjazdów, dwa przejazdy kolejowo-drogowe, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem. Zastosowanie specjalnych podkładów i mat antywibracyjnych oraz montaż szyn bezstykowych ograniczyły hałas przejeżdżających pociągów.
Po odnowionych torach pociągi pasażerskie będą mogły jeździć prawie trzykrotnie szybciej niż obecnie - z prędkością 100 km/h, a towarowe 70 km/h.
Zmodernizowana stacja Libiąż usprawni transport towarów, w tym przede wszystkim węgla kamiennego z pobliskiej kopalni "Janina". Dzięki nowemu połączeniu bocznicy z torami głównymi pociągi jadące od strony Chrzanowa będą mogły wjeżdżać bezpośrednio na teren kopalni bez potrzeby przejeżdżania przez stację Libiąż.
W ramach prac zostały przebudowane dwa przejazdy kolejowo-drogowe w Libiążu przy ulicy Kamiennej i ulicy Orzeszkowej. Oba wyposażono w nowoczesne urządzenia sygnalizacyjne i rogatki.
Inwestycja o wartości 34 mln zł netto została sfinansowana ze środków własnych PKP PLK.
(PAP/ko)