Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Oświęcimiu Bożena Fraś poinformowała, że trwa odbiór techniczny u producenta.

Katarzyna Kwiecień przypomniała, że oświęcimski przewoźnik był zainteresowany wprowadzeniem do eksploatacji pierwszego autobusu elektrycznego od dłuższego czasu. „Kiedy pojawiły się możliwości pozyskania pieniędzy unijnych, można było myśleć o jego zakupie. +Elektryk+ na ulice miasta wyjedzie w grudniu. Kolorystyką będzie nawiązywał do hybryd, które obsługują już linie miejskie i podmiejskie” – powiedziała.

MZK na zakup autobusu pozyskał ponad 2 mln zł z dotacji unijnej, a z własnego budżetu dołożył ok. 500 tys. zł.

Autobus będzie dostarczony wraz z mobilną ładowarką. Na jednym ładowaniu przejedzie minimum 120 km. Pojazd standardem nie odbiega on od kupionych przed dwoma laty autobusów hybrydowych. „Na wyposażeniu jest niska podłoga, wysuwana platforma dla osób na wózkach, biletomat. Wnętrze jest klimatyzowane, z wi-fi i monitoringiem wewnątrz i na zewnątrz autobusu” – powiedziała prezes Fraś.

MZK w 2018 r. kupił 19 niskopodłogowych autobusów oraz niewielkiego busa. Siedem z nich ma napęd hybrydowy. Pozostałe są napędzane silnikami spalinowymi, które spełniają normy czystości spalin Euro6. Inwestycja kosztowała 21 mln zł. MZK pozyskał na zakup autobusów blisko 18 mln zł z funduszy unijnych. Resztę wyłożył z własnych pieniędzy. Autobusy wożą już pasażerów. Ostatnie trzy dotarły do Oświęcimia w połowie ub.r.

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu przewozi rocznie blisko 100 tys. osób. Flota to ok. 50 pojazdów, które rocznie pokonują 2,4 mln km.

 

(PAP/sp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.