Olkuscy policjanci rozpoczęli działania poszukiwawcze tuż po godz. 19, po tym jak ojciec 11-letniego chłopca zgłosił jego zaginięcie. Według relacji ojca, w godzinach popołudniowych chłopiec podczas zabawy w pobliżu miejsca zamieszkania pobiegł w stronę pobliskiego liceum ogólnokształcącego i zniknął opiekunom z oczu. Nie miał przy sobie telefonu ani legitymacji szkolnej. Rodzice na własną rękę próbowali szukać syna, opublikowali m.in. wizerunek chłopca w mediach społecznościowych, ale po kilku godzinach zgłosili zaginięcie na policję.
Funkcjonariusze niezwłocznie przystąpili do sprawdzenia dworców i przystanków autobusowych, ulic w centrum miasta, osiedli mieszkaniowych oraz wszystkich miejsc, gdzie chłopiec mógł trafić. Kiedy ojciec dopełniał jeszcze formalności w komisariacie, zadzwoniła matka chłopca i poinformowała, że odezwał się jeden z kierowców busów, który wiózł poszukiwanego chłopca. Mężczyzna przeglądając strony internetowe, zorientował się, że poszukiwany 11-latek wsiadł do jego busa w Olkuszu około godziny 16.30, a następnie wysiadł na przystanku przy Rondzie Ofiar Katynia w Krakowie. Mundurowi natychmiast skontaktowali się z tym kierowcą i poprosili o współpracę i o przekazanie informacji o zaginionym chłopcu innym przewoźnikom. Około godziny 21, kierowca busa relacji Kraków–Olkusz powiadomił policjantów, że 11-latek jedzie w jego busie w stronę Olkusza. Na miejscu mundurowi czekali na chłopca. Dziecko było całe i zdrowe i trafiło pod opiekę rodziców.
Policjanci serdecznie dziękują za współpracę i pomoc w poszukiwaniach zaginionego chłopca wszystkim osobom zaangażowanym, szczególnie kierowcy busa, który wykazał się niezwykłą czujnością.
policja/sp
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.