Regionalny przewoźnik na sfinansowanie budowy przeznaczył 52,85 mln zł. Kwoty zaproponowane przez pięciu wykonawców wahają się od 39,34 mln zł do 71,77 mln zł. Cztery z nich nie przekraczają progu wskazanego przez zamawiającego.
Oświęcimska inwestycja obejmie budowę hali napraw z częścią socjalną, a także obiektu technicznego, wiaty, torów, rozjazdów wraz z niezbędnymi instalacjami. Wybrany w przetargu wykonawca zrealizuje ją w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Na całość będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy. Prace projektowe mają zająć sześć miesięcy, a budowa pozostały rok.
Zdaniem prezesa Kolei Małopolskich Radosława Włoszka zwiększona częstotliwość kursowania pociągów między Skawiną a Oświęcimiem wymaga infrastruktury technicznej do przeglądów i doraźnych napraw, jak również czyszczenia i mycia pojazdów kolejowych. Nowe zaplecze stacji Oświęcim zapewni też miejscową rezerwę taborową. Korzystać z niego będą mogli inni przewoźnicy.
Przewoźnik zamierza sfinansować częściowo to zadanie z funduszy UE.
Koleje Małopolskie w całości należą do samorządu województwa małopolskiego.