Prace trwać będą dwa lata, mamy na to zarezerwowane 400 mln zł. Postawimy nowe przystanki a pociągi przyspieszą do 120 km/h, dzisiaj to jest 30 km/h. Przywrócimy w końcu połączenia z Krakowem, gdzie pracuje i uczy się wiele osób
- mówił Przemysław Koperski, wiceminister infrastruktury.
Komunikację mają ułatwić ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Przystanki będą wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowane i oświetlone. Prace mają się zakończyć w drugiej połowie 2026 roku. Koszt całej inwestycji to 420 mln złotych, które pochodzą z unijnych funduszy KPO.
Trasa kolejowa Sucha Beskidzka – Żywiec to fragment linii nr 97 (Skawina – Żywiec). Małopolski odcinek linii nr 97 między Skawiną a Suchą Beskidzką zmodernizowano już w ramach większego projektu inwestycyjnego na kolejowej zakopiance.