Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, kolejny etap obejmuje prace przy ostatnim przęśle mostu, nad ul. Podgórską - wykonawcy rozpoczynają budowę rusztowań bezpośrednio nad jezdnią.
„W związku z tym od czwartku wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu: dla pieszych i rowerzystów wyznaczony będzie bezpieczny korytarz na jezdni ul. Podgórskiej, a do dyspozycji kierowców pozostaną dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ponadto przejazd ul. Podgórską zostanie ograniczony do pojazdów o wysokości 3,8 metra” - zapowiedział przedstawiciel PLK.
Dla bezpieczeństwa po obu stronach mostu ustawione będą specjalne bramki ostrzegawcze.
Według Hamarnika ten etap prac zakończy się wiosną 2023 roku.
Budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Dwa z mostów zostały już oddane do użytku - pierwszy w maju 2020 r., a drugi - w czerwcu br.
Dobiegające końca prace modernizacyjne linii średnicowej polegają na zastąpieniu dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowaniu na nich czterech torów. Powstają także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie przyszłego roku.
W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.