Odnotowując blokadę na ul. Długiej, zawsze wpisujemy, gdzie dokładnie ta blokada miała miejsce. I rzeczywiście potwierdza się, że najwięcej blokad jest w tych miejscach, które wskazano w budżecie obywatelskim. Mamy nadzieję, że likwidacja tych miejsc sprawi, że przypadków blokowania będzie znacznie mniej. Przypominam, że to jest ok. 50, a nawet czasem 60 przypadków rocznie
- mówi Marek Gancarczyk z krakowskiego MPK.
Urząd Miasta Krakowa pracuje obecnie nad dokumentacją projektową. Po uzyskaniu potrzebnych opinii i po zatwierdzeniu projekt przekazany będzie do Zarządu Dróg Miasta Krakowa, który wprowadzi zmiany na ulicy Długiej. Prawdopodobnie uda się to zrobić jeszcze w tym roku.
Pojawiają się jednak głosy, że to może nie wystarczyć
Wydaje się, że powinno się Długą przebudować albo poszerzyć w tych miejscach. Dodanie 10, 20 cm już by pomogło. Alternatywnie można rozważyć zakaz wyjazdu dla niemieszkańców, bo mieszkańcy wiedzą, jak tam parkować. Wyrzucanie miejsc parkingowych jest bardzo kontrowersyjne. Uderza to w mieszkańców, a problem jest głównie z przyjezdymi
- ocenia Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa.
Po wprowadzeniu zmian z ulicy Długiej zniknie kilkanaście miejsc postojowych - przy posesjach numer 63 i 70.