Wbrew pozorom zmiany będą dotyczyły tylko jednego kierunku na moście Grunwaldzkim. Tam od września kierowcy jadący od Wawelu w stronę Centrum Kongresowego będą mieli do dyspozycji nie jeden, a dwa pasy ruchu. To oznacza, że wydzielony tam pas dla rowerów zniknie, a ruch jednośladów zostanie przeniesiony na ciąg pieszo-rowerowy. Urzędnicy tłumaczą, że taka zmiana pozwoli na sprawne wyprowadzanie samochodów z rejonu ścisłego centrum.

Zmian nie będzie na ulicy Dietla. Nie zmieni się też rozwiązanie na ulicy Grzegórzeckiej, gdzie samochody skierowano na torowisko tramwajowe, zamieniając dotychczasowy pas ruchu w przejazd dla rowerów. Biuro miejskiego inżyniera ruchu wyjaśnia, że choć ta koncepcja nie jest idealna, bo auta blokują przejazd tramwajów, to taka organizacja zostanie tam utrzymana.

Powodem jest budowa największego węzła przesiadkowego w rejonie Hali Targowej, którą planują kolejarze. Jednostka tłumaczy, że tysiące pieszych, którzy będą korzystali z węzła, nie mogą lawirować pomiędzy samochodami, dlatego ruch tranzytowy ma być systematycznie wypychany z Grzegórzeckiej.