Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Zmiana organizacji ruchu w rejonie Szczepanowic ma usprawnić przejazd nowym odcinkiem trasy S7

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad zmieniła organizację ruchu w rejonie Szczepanowic - chodzi o wjazd na nowo otwarty fragment trasy S7. W tym miejscu, szczególnie w weekendy tworzyły się korki.

Fot. GDDKiA

Posłuchaj co mówi rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut

Teraz samochody jadące z Kielc i Warszawy płynniej będą wjeżdżać na nową nitkę trasy. Powstała specjalna przełączka, dzięki której ruch w rejonie ronda będzie bardziej płynny.

Kierowcy powinni pamiętać, że nawigacja Google nie pokazuje jeszcze wprowadzonych zmian.

Taka organizacja ruchu będzie funkcjonować do oddania do użytkowania pozostałych odcinków drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa.

Ponad 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice w woj. małopolskim został udostępniony dla ruchu samochodowego 4 października.

W ramach inwestycji m.in. wybudowano 13,1-km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S7, węzły drogowe łączące S7 z istniejącym układem komunikacyjnym, niezbędne obiekty inżynierskie, a także drogi dojazdowe.

Trasa posiada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowano dwa węzły: Szczepanowice i Widoma, 10 wiaduktów, a także przejścia dla zwierząt, przejazdy gospodarcze i estakadę o długości ponad 680 metrów nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.

Budowa drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa o długości prawie 56 km została podzielona na odcinki realizacyjne: Moczydło - Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma oraz Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta).

Od lipca 2020 roku trwa budowa odcinka S7 Moczydło – węzeł Miechów. To zadanie ma się zakończyć w 2023 r. Kolejny odcinek S7, między węzłami Miechów i Szczepanowice ma podpisaną umowę z wykonawcą.

W kwietniu br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę, który dokończy projektowanie i budowę odcinka od węzła Widoma do granic Krakowa.

Umowa z poprzednim wykonawcą tego fragmentu - włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) została wypowiedziana przez GDDKiA w grudniu zeszłego roku, ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie.

Tematy:
Autor:
Brak nazwy

Opracowanie:
Justyna Polewska-Nowicka

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię