Zgodnie z umową przez najbliższych 60 miesięcy przegląd i konserwacja schodów leżą po stronie producenta i są wykonywane nie rzadziej niż co 30 dni.

Chwilowe zatrzymania ruchomych schodów, niebędące planowaną konserwacją, związane są z zadziałaniem czujników bezpieczeństwa, na przykład po wykryciu niepożądanych elementów czy zbyt niskiego poziomu smaru. Zdarzają się też przypadki nieuzasadnionego wstrzymania działania schodów przez użytkowników, którzy uruchamiają przycisk bezpieczeństwa.

Żeby ponownie ruszyły, również konieczne jest wezwanie służb technicznych producenta.

Długa historia ruchomych nieruchomych schodów

Schody przy Małopolskim Dworcu Autobusowym w Krakowie nie działały od listopada 2018 r. Wcześniej często się psuły. Ich rozbiórka rozpoczęła się w lutym tego roku. Decyzja o wymianie była podyktowana brakiem opłacalności dalszych napraw schodów, które powstały przy budowie MDA w 2008 r.

Schody ruszyły 16 września o godzinie 18.00.

Wraz z nowymi schodami powstało również ich zadaszenie, które ma za zadanie dodatkowo chronić je przed wpływem czynników atmosferycznych, zwiększając komfort osób z nich korzystających.

Zadaszenie wykonane zostało z transparentnego szkła umieszczonego na stalowej konstrukcji kratowej. Schody są też wyposażone w podgrzewane poręcze oraz funkcjonują w trybie pełzania.