Liczba ekranów i wycinka drzew zostanie ograniczona. Urzędnicy zapowiadają też dużą liczbę nowych sadzonek krzewów i drzew, które pojawią się wzdłuż trasy. Jezdnia dla samochodów nie zostanie poszerzona.
- Na korzyść zieleni zrezygnowano też z zatok autobusowych, a na wiatach przystankowych pojawią się panele fotowoltaiczne. Staramy się na ulicy Meissnera i Dobrego Pasterza wprowadzić wszędzie proekologiczne rozwiązania z zielonym torowiskiem tramwajowym - mówi Paweł Motyka z firmy Gülermak, mającej wybudować linię.
Taki będzie #tramwaj do #mistrzejowice w @krakow_pl @KuligKrakow @MPK_Krakow @oficerKRK @TrafficSC2 pic.twitter.com/9Lht4odjRJ
— Zarząd Dróg Miasta Krakowa (@zdmk_krakow) February 28, 2022
Połączenie ma być gotowe w 2024 roku. Według zapowiedzi urzędników budowa powinna ruszyć latem tego roku. Nowa linia skróci czas dojazdu do centrum miasta o około 12 minut.