Jak podkreślił wykonawca, termin 23 listopada jest realny, ale wszystko ostatecznie zależy od instytucji, które będą przeprowadzały testy i odbiór gotowego obiektu.
Pierwotnie prace przy przebudowie pętli miały zakończyć się pod koniec sierpnia. Remont jednak opóźnił się przez znajdowane przez pracowników liczne niewybuchy. Do tej pory znaleziono ich ponad 100 - po niektórych z nich przez lata jeździły krakowskie tramwaje.
Nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic
W Krakowie trwa jednocześnie budowa nowej linii tramwajowej. Inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Do remontowanej pętli w Mistrzejowicach będzie prowadzić od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu ulic: Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano m.in. tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu.
Władze miasta szacują, że dzięki temu połączeniu czas dojazdu z Mistrzejowic do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut.