Szkoła ma w sumie miejsce dla 40. podopiecznych. Każda grupa składa się z maksymalnie czworga dzieci, nauczyciela i opiekuna. Zajęcia dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości najmłodszych.

To różnego rodzaju aktywności stymulujące ich rozwój - to jest właściwe spożywanie posiłków, aktywność ruchowa, zajęcia twórcze i zajęcia kreatywności, bardzo różne aktywności, które sprawią, że dzieci będą się czuły zaangażowane w coś, no i będą miały również relacje społeczne, to jest bardzo ważne. Przychodzimy po to, żeby mieć tu kolegów, przyjaciół, żeby tworzyć więzi, żeby tworzyć relacje, więc to jest dla nas najważniejszy element.

- mówi dyrektor Grażyna Banach-Kociołek i dodaje, że początki każdego nowego roku szkolne większości szkół specjalnych pewnie polegają właśnie na tym, żeby móc tworzyć dobrze dobrane grupy:

Tak, żeby te dzieci w tej grupie mogły stanowić dla siebie partnerów w zabawie, w komunikacji, więc te początki u nas właśnie na tym polegają, że próbujemy dzieci poznać, tak, aby wiedzieć, czego one potrzebują, jakich oddziaływań, co jest ich trudnością i czego powinniśmy unikać

Uczniami szkoły mogą zostać dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Placówka jest w stanie pomóc w diagnozie i załatwieniu wszystkich formalności. Zachęca do kontaktu przez profil na Facebooku. Na stronie zamieszczono także numery telefonów.