"Budowa estakad skończy się do końca tego roku. A ul. Grzegórzecka zostanie już w całości udostępniona kierowcom od 1 października" - zapowiada w rozmowie z Radiem Kraków Rafał Zahuta z Polskich Linii Kolejowych. "Teraz kończymy prace na czwartym łuku. Rozbieramy deskowanie, uprzątamy jezdnię" - relacjonuje Rafał Żabiński, przedstawiciel wykonawcy firmy Strabag.
Dobre informacje dotyczą też innych remontowanych wiaduktów kolejowych w Krakowie. "Prace na ul. Kopernika powinny również skończyć się w październiku. Natomiast ulice Łokietka i Kamienna będą przejezdne jeszcze przed 1 listopada" - informuje Rafał Zahuta.
1 października wyłączony zostanie natomiast z ruchu przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Jasieńskiego. Kierowcy będą korzystać z objazdu przez ul. Złocieniową, Agatową i Półłanki. Po zakończeniu przebudowy linii kolejowej, w 2020 roku, zastąpi go bezkolizyjny przejazd, wzdłuż ul. Złocieniowej. Będzie prowadził pod mostem, w rejonie budowanego przystanku kolejowego Kraków Złocień. Miejsce dotychczasowego przejazdu będą przecinać dwie linie kolejowe. Pociągi pojadą tędy nawet 160 km/h.
Prace związane z przebudową całej linii z Dworca Towarowego w Krakowie do Podłęża zakończą się w 2020 roku. Koszt całej tej inwestycji to prawie miliard złotych.
(Tomasz Bździkot, mat. prasowe PKP PLK/ew)