Problem jest na tyle duży, że jeden z miejskich urzędników mówi nieoficjalnie o "wyścigach" i "testach samochodów sportowych". Odcinkowy pomiar podobne zapędy skutecznie hamuje.

- W miejscach objętych kontrolą liczba zdarzeń drogowych i wypadków ze skutkiem śmiertelnym spada do blisko zera. W 97 przypadkach lokalizacji do kolizji i wypadków nie dochodzi. Nadmierna prędkość to jedna z podstawowych tych zdarzeń drogowych - mówi Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Decyzja o ustaleniu w tunelu Trasy Łagiewnickiej odcinkowego pomiaru zależy przede wszystkim od tego, czy miasto Kraków będzie w stanie to sfinansować. Ma się to okazać w ciągu miesiąca.

Trasa Łagiewnicka została uruchomiona w sierpniu 2022. Budowa tej 3,5-likometrowej arterii na południu miasta, łączącej Kurdwanów z Ruczajem, trwała od 2018 r. i kosztowała 840 mln zł.

Trasa Łagiewnicka - wraz z planowanymi w przyszłości trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – ma stanowić trzecią obwodnicę Krakowa, łączącą południową i zachodnią część miasta. Według władz samorządowych jest to projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na Alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w centrum miasta.