Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie liczyć ok. 130 m, ma być szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Inwestycja będzie kosztować 113,7 mln zł i ma być gotowa z początkiem 2026 roku.

Jak poinformował krakowski magistrat, w związku z rozpoczęciem budowy od środy 3 stycznia, od godz. 9.00, wprowadzona zostanie czasowa zmiana w organizacji ruchu w rejonie inwestycji. Zmiana będzie dotyczyć głównie ruchu pieszych i rowerzystów po stronie Ludwinowa.

Według zapowiedzi roboty budowlane związane z nową przeprawą rozpoczną się od przebudowy sieci gazowej po stronie ul. Ludwinowskiej. Na wysokości połączenia bulwaru Wołyńskiego z ul. Ludwinowską oraz w rejonie dojazdu do przedszkola integracyjnego „Pod Kasztanami” uruchomiony będzie wjazd i wyjazd z placu budowy – na drodze dojazdowej będzie obowiązywał zakaz zatrzymywania się i postoju.

W ramach tej czasowej organizacji dla ruchu pieszego i rowerowego zamknięty zostanie bulwar Wołyński na odcinku od ul. Ludwinowskiej do okolic balonu widokowego zlokalizowanego po zachodniej stronie hotelu Forum. Ruch pieszy i rowerowy będzie się odbywał zgodnie z oznakowaniem, z wykorzystaniem ulic Ludwinowskiej i Konopnickiej. Od strony zachodniej bulwaru zapewnione będzie dojście do barek hotelowych. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać aż do odwołania.

Kładka pieszo-rowerowa Kazimierz – Ludwinów realizowana jest na podstawie umowy pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich w Krakowie a firmą Primost Południe.

Nowy obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego.

Władze miasta zapewniają, że inwestycja jest realizowana przede wszystkim z myślą o mieszkańcach Krakowa. Dzięki przeprawie zyskają oni dogodne połączenie piesze i rowerowe z pominięciem istniejących mostów drogowych.

„Nie bez znaczenia jest też szansa na ożywieniem brzegów Wisły i powtórzenie sukcesu oddanej w 2010 r. kładki ojca Laetusa Bernatka. Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych” - wskazują urzędnicy.

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.