Jak przekazał we wtorek rzecznik MPK Marek Gancarczyk, w przyszłym roku zakończy się proces montowania systemów klimatyzacji w 50 wagonach NGT6 Bombardiera, które nie były w nią fabrycznie wyposażone.

Zgodnie z przekazanymi informacjami, obecnie spośród 50 eksploatowanych wagonów NGT6 - 32 ma już taką instalację zamontowaną. Do końca tego roku – zgodnie z planami MPK - systemy do schładzania zostaną zainstalowane w kolejnych czterech wagonach.

Jednocześnie krakowski przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę w sumie 14 kompletnych systemów do schładzania powietrza w przestrzeni pasażerskiej w wagonach NGT6 (12 w ramach zamówienia podstawowego i dwa w ramach opcji dodatkowej). Będą one montowane w przyszłym roku w 14 ostatnich wagonach Bombardiera, które ich nie posiadają.

„Sprawi to, że w 2025 roku systemy chłodzące przestrzeń pasażerską będą już zamontowane w każdym wagonie Bombardiera (…). To odpowiedź na oczekiwanie pasażerów, którzy korzystają z komunikacji miejskiej i wskazują klimatyzację, jako jeden z najważniejszych elementów wyposażenia tramwajów i autobusów” - zaznaczył przedstawiciel MPK.

Proces wyposażania najstarszych wagonów Bombardiera z niską podłogą w klimatyzację rozpoczął się w 2020 roku. Montażem urządzeń zajmuje się Stacja Obsługi i Remontów MPK w Krakowie.

Tramwaje NGT6 były pierwszymi nowoczesnymi, niskopodłogowymi pojazdami we flocie krakowskiego MPK. Przewoźnik kupował je na początku lat dwutysięcznych przy wsparciu funduszy unijnych z myślą o obsłudze wybudowanych wtedy pierwszych linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.

Według danych przewoźnika obecnie 85 proc. krakowskich tramwajów wyposażonych jest w klimatyzację. Instalację taką posiadają też wszystkie autobusy eksploatowane przez MPK.