City Helpersi będą mogli udzielić informacji o lokalnych wydarzeniach, najbliższych przystankach komunikacji miejskiej, czy krakowskich atrakcjach. Będą ostrzegać turystów przed próbami naciągania, na przykład w klubach nocnych czy w kantorach, jak również upominać hałasujących, zaśmiecających okolicę i te osoby, które spożywają alkohol w miejscach publicznych.

City Helpersi będą pracować od czwartku do soboty w godzinach nocnych, a w niedzielę od południa do 20.00. Jednocześnie działać będą cztery dwuosobowe patrole ściśle współpracujące ze strażą miejską. W przypadku ignorowania ostrzeżeń helpersi będą wzywać funkcjonariuszy.

Jak podkreślano, projekt to z jednej strony przedłużenie punktu informacji turystycznej, z drugiej grupa osób służąca do wychwytywania niewłaściwych zachowań w przestrzeni miejskiej

Projekt potrwa do końca sierpnia. W tym czasie wszystkie osoby, które zostaną obsłużone przez city helpersów za pośrednictwem specjalnej aplikacji będą mogły wystawić opinię na temat zatrudnionych pracowników.

Koszt pilotażu to ponad 140 tysięcy złotych.