Zbędna jest estakada już od ulicy Powstańców. Można ją skrócić, jeżeli odpowiednio wykorzystamy teren. Projekt stworzony kilka lat temu nie uwzględnia też nowej infrastruktury na północy Krakowa - wskazuje radny Piotr Moskała:



Wtedy nie było jeszcze alei 29 Listopada po modernizacji, nie było praktycznie mowy o północnej obwodnicy miasta, nie było stacji kolejowej Kraków Piastów. Uwarunkowania były zupełnie inne, aczkolwiek już wtedy Rada Dzielnicy III zwracała uwagę, że projekt jest przeskalowany.


Dodaje, że budowa ulicy Iwaszki zgodnie z dotychczasowym projektem kosztowałaby miasto blisko 500 milionów złotych - czyli połowę tego, co wydano na budowę Trasy Łagiewnickiej. Zdaniem radnego trzeba nie tylko zmienić projekt, ale też zaczekać na lepszą kondycję finansową miasta.

Ulica ma w założeniu odciążyć ruch na alei 29 Listopada. Urzędnicy i radni planują kolejne spotkania, na których stworzą nowy projekt.