Mogilany: każdego dnia przejeżdżają tędy ponad 52 tysiące samochodów. Fot. mat. prasowe GDDKiA
Jak poinformował w poniedziałek Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), nowe przejście dla pieszych nad DK7 powstało w południowej części Mogilan, obok przystanku autobusowego Włosań, łącząc ul. Żary i św. Rity.
„Każdego dnia przejeżdżają tędy ponad 52 tysiące samochodów, więc kładka zdecydowanie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z ich udziałem” - wskazał przedstawiciel GDDKiA.
Kładka powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości. Biegnie 6 metrów nad drogą krajową nr 7. Wejścia na kładkę są dostępne za pomocą schodów i wind. Inwestycję zrealizowała firma Primost Południe kosztem 6,5 mln zł.
Kładka w Mogilanach. Fot. mat. prasowe GDDKiA
Utrudnienia na Zakopiance związane z... otwarciem nowej kładki
Według zapowiedzi GDDKiA po otwarciu kładki, w środę i czwartek w jej rejonie przewidywane są utrudnienia drogowe związane z pracami porządkowymi polegającymi - demontaż barier, usunięcie pasów, pomalowanie nowych znaków.
„W środę będziemy prowadzić prace na jezdni w kierunku Krakowa, a ruch będzie się wtedy odbywał jednym pasem. W czwartek roboty przeniosą się na jezdnię w kierunku Zakopanego i ruch również będzie poprowadzony jednym pasem” - przekazał Michna.
Zapowiedział on, że kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które ułatwią pieszym przechodzenie przez Zakopiankę. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie budowy trzech takich przejść w Libertowie: koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą, obok przystanku autobusowego Góra Libertowska oraz przy skrzyżowaniu DK7 z ul. Rumianą i Przylesie. Obiekty te powstaną w ramach przebudowy Zakopianki w tej miejscowości. Inwestycja będzie powstanie do 2027 roku.
Obecnie trwają prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach, a częścią tej inwestycji jest budowa przejazdu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstanie w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt będzie realizowany w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Obydwa węzły GDDKiA planuje oddać do końca 2025 roku.
Mogilany: każdego dnia przejeżdżają tędy ponad 52 tysiące samochodów. Fot. mat. prasowe GDDKiA