W sprawę zaangażował się radny Michał Starobrat, który uważa, że plan rozbudowy trasy z Czerwonych Maków w rejon szpitala Babińskiego to dobra okazja, aby pomyśleć o dobrej komunikacji dla dynamicznie rozwijającego się osiedla: „Jeżeli prezydent analizuje i rozpoczyna pierwszy krok, aby przedłużyć tę linię tramwajową aż po Babińskiego, to pozostał naprawdę mały fragment do pociągnięcia z Babińskiego np. w okolicę ul. Spacerowej na os. Kliny. Tam, w miejscowych planach byłaby możliwość terenowa – są tam przestrzenie niezagospodarowane. Nie ma sensu robić tego w etapach.”

W interpelacji skierowanej do prezydenta miasta przedstawił jeszcze dwa inne warianty, które sam określa jako dość karkołomne i kontrowersyjne: „Przedłużenie tramwaju z Borku Fałęckiego przez Las Borkowski – to jest ogromny minus tej wersji – do ul. Zawiłej i np. do ul. nowej Bartla. Najmniej realny wariant to ten przez ul. VIII Pułku Ułanów, bo bardzo szybko dostałem informację od osób, które pracują przy Trasie Łagiewnickiej, że tamtędy nie możemy puścić tramwajów.”

Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego podkreśla, że wie, iż ostatnie propozycje są niewykonalne, bo magistrat nie zdecyduje się na wycinkę w Lesie Borkowskim, a projekt Trasy Łagiewnickiej nie przewiduje dobudowania linii tramwajowej: „Żadna inwestycja nie jest z gumy, a tramwaj potrzebuje mieć odpowiedni łuk. Będziemy się starać również z innymi jednostkami przebadać wszystkie te koncepcje, aby w przyszłości Kliny zyskały tramwaj do centrum miasta.”

Dodał, że problemem są też finanse. Radny Starobrat uważa jednak, że szansą na zdobycie pieniędzy na tramwaj do Klinów jest nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej, która zakłada wsparcie dla ekologicznych środków transportu. Aktywiści z Platformy Komunikacyjnej Krakowa uważają, że budowa linii tramwajowej w kierunku szybko rozwijającego się osiedla to konieczność: „Miasto stara się za tym nadążać. Komunikacja miejska jest tam wzmacniania. W zeszłym roku poprawiono połączenie w kierunku Alei, teraz dojeżdża tam 194, więc wydaje się, że następnym krokiem powinno być pomyślenie o tramwaju. Tu sami się zastanawialiśmy, gdy wyszły plany miasta, żeby pociągnąć tramwaj od Czerwonych Maków do Skotnik, czy nie dałoby się zrobić odnogi albo wydłużyć trasę w kierunku Klinów - - mówi Jacek Mosakowski.

Propozycje radnego trafiły na biurko urzędników. Zanim jednak powstanie tramwaj, Starobrat chce, aby Zarząd Transportu Publicznego uruchomił dodatkową linię autobusową, która dowiezie mieszkańców osiedla na pętlę Czerwone Maki, skąd w miarę sprawnie będą mogli dojechać we wszystkie rejony miasta.

 

Joanna Orszulak/sp

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.