Jak poinformował w piątek krakowski magistrat, pomiary ruchu drogowego przeprowadzono w ciągu jednego kwietniowego dnia w 50 punktach w mieście zlokalizowanych na ulicach wlotowych. Badanie dotyczyło dróg, które nie zostały objęte Generalnym Pomiarem Ruchu w latach 2020 i 2021, realizowanym na zamówienie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jest raport z konsultacji ws. rozbudowy A4. Czego chcą mieszkańcy? Jest raport z konsultacji ws. rozbudowy A4. Czego chcą mieszkańcy?


Według zaprezentowanych danych największe natężenie ruchu pojazdów zmierzono na obwodnicy autostradowej miasta, na wysokości stopnia wodnego Kościuszki. W ciągu doby przejeżdża przez ten odcinek 92,5 tys. pojazdów. Kolejne z rzędu były: al. Powstańców Wielkopolskich i Śląskich - 73,5 tys., ul. Conrada (przy wiadukcie) – 68,8 tys., most Dębnicki – 68 tys. i ul. Opolska (w okolicy rzeki Białuchy) – 65,4 tys. pojazdów.

W czasie pomiarów odnotowano, że największy odsetek samochodów przemieszczających się po Krakowie stanowią pojazdy osobowe - 87,73 proc. Samochody dostawcze to 6,30 proc., a samochody ciężarowe z naczepami - 2,48 proc. Pozostałe kategorie pojazdów mają znikomy wpływ, a ich ogólny udział w ruchu w mieście nie przekracza 3 proc.

Youtuberzy przekonają krakowian do Strefy Czystego Transportu? Miasto wyda prawie milion Youtuberzy przekonają krakowian do Strefy Czystego Transportu? Miasto wyda prawie milion


Rowery na jezdni oraz pojazdy wolnobieżne to kategorie, które występowały najrzadziej (odpowiednio 0,26 proc. i 0,04 proc.).

Urzędnicy wskazali, że głównym celem wykonanych pomiarów było uzupełnienie informacji m.in. na temat liczby wjeżdżających do miasta pojazdów w standardowym dniu roboczym. Realizacja tego celu powiązana jest z budową i kalibracją nowego Symulacyjnego Modelu Transportowego Aglomeracji Krakowskiej.

„System ten będzie stanowić narzędzie sprawniejszego i bardziej optymalnego planowania oraz zarządzania systemem transportu w Krakowie” - zapowiedziano.