„Taka forma konsultacji z pacjentem jest u nas nowością, ale jest wymuszona sytuacją epidemii” – powiedział w środę PAP Maciej Bóbr, rzecznik prasowy Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego.

Uruchomienie systemu teleporad i teleopieki możliwe było dzięki zakupowi, z budżetu szpitala, 50 zestawów składających się z kamerki oraz słuchawek i mikrofonu.

„Dzięki nim możliwe jest prowadzenie zdalnych konsultacji i teleporad oraz opieki, a nawet psychoterapii indywidualnych” – powiedział rzecznik szpitala i zwrócił uwagę, że dla terapeuty ważne jest, aby w trakcie rozmowy widzieć twarz pacjenta, a taką możliwość dają kamerki.

Bóbr dodał, że pacjenci ze zrozumieniem przyjmują możliwość korzystania z takiej formy świadczeń. Po telekonsultacji z lekarzem otrzymują też zdalnie e-recepty i e-zwolnienia.

W szpitalu Babińskiego w Krakowie Kobierzynie, podobnie jak w innych lecznicach, wstrzymane zostały planowe przyjęcia i kwalifikacje do oddziałów stacjonarnych. Izba przyjęć szpitala przyjmuje pacjentów w stanach ciężkich, z zagrożeniem życia.

Większość pacjentów szpitala Babińskiego leczy się w trybie ambulatoryjnym i środowiskowym (opieka domowa) – 14 tys. osób jest pod stałą opieką szpitala (ok. 150 tys. porad i wizyt domowych rocznie), oddziały stacjonarne odnotowują rocznie ok. 7 tys. przyjęć.

Bądź na bieżąco. Relacje z regionu i kraju w Radiu Kraków 


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(PAP/ko)