Sprawdzanie stanu technicznego pojazdów dotyczy między innymi kontroli płynu w układzie chłodzenia, będzie sprawdzana bardzo dokładnie sprawność akumulatorów w autobusach, będą bardzo kontrolowane instalacje grzewcze w pojazdach, autobusy będą też przeglądane pod kątem ogumienia


- mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy krakowskiego MPK. Kierowcy i motorniczy wezmą też udział w szkoleniach w ramach akcji "Zima".

Kontrowersje wciąż wzbudza efektywność autobusów elektrycznych w trakcie zimy. Włączanie ogrzewania i spadek temperatur sprawiają, że baterie szybciej się rozładowują. Aby zwiększyć efektywność elektrycznych autobusów w okresie zimowym w mieście pojawi się więcej stacji do szybkiego ładowania.

Kraków był pierwszy. Autobusy elektryczne od 10 lat na ulicach miasta Kraków był pierwszy. Autobusy elektryczne od 10 lat na ulicach miasta

Obecnie bezemisyjne autobusy MPK mogą się ładować w sumie w ośmiu lokalizacjach w różnych punktach miasta. Działa tam 14 szybkich ładowarek. Do końca roku ma ich być w sumie 20.