Sprawdzanie stanu technicznego pojazdów dotyczy między innymi kontroli płynu w układzie chłodzenia, będzie sprawdzana bardzo dokładnie sprawność akumulatorów w autobusach, będą bardzo kontrolowane instalacje grzewcze w pojazdach, autobusy będą też przeglądane pod kątem ogumienia
- mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy krakowskiego MPK. Kierowcy i motorniczy wezmą też udział w szkoleniach w ramach akcji "Zima".
Kontrowersje wciąż wzbudza efektywność autobusów elektrycznych w trakcie zimy. Włączanie ogrzewania i spadek temperatur sprawiają, że baterie szybciej się rozładowują. Aby zwiększyć efektywność elektrycznych autobusów w okresie zimowym w mieście pojawi się więcej stacji do szybkiego ładowania.
Obecnie bezemisyjne autobusy MPK mogą się ładować w sumie w ośmiu lokalizacjach w różnych punktach miasta. Działa tam 14 szybkich ładowarek. Do końca roku ma ich być w sumie 20.