Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Supeł na węźle już rozplątany. Prace na węźle Mistrzejowice I znów się zaczną

  • Mateusz Bożek
  • date_range Poniedziałek, 2024.07.08 12:51 ( Edytowany Poniedziałek, 2024.07.08 13:01 )
Poprawi się przepustowość drogi, będzie lepsza geometria – między innymi takie poprawki wprowadzono do projektu budowy węzła Mistrzejowice. A to dobra wiadomość, bo prace – po rocznej przerwie – mogą znów się zacząć. Inwestycja będzie gotowa w 2026 roku.

Fot. Małopolski Urząd Wojewódzki

Węzeł Mistrzejowice połączy drogę S7 z północną obwodnicą Krakowa. I pewnie połączyłby wcześniej gdyby nie błąd w pierwotnym projekcie – źle zaprojektowano zjazd z krajowej 7, co mogło spowolnić ruch na tym odcinku. Prace wstrzymano na rok, wprowadzono poprawki.

- Węzeł mógłby być, potencjalnie, słabym punktem czy wąskim gardłem, jeżeli chodzi o przepustowość tych dróg. Podróż z Warszawy w kierunku południowym to często wybierany kierunek i dlatego ważne jest, żeby węzeł pozwolił ruch upłynnić

- mówił Krzysztof Jan Klęczar, wojewoda małopolski.

Wojewoda przekazał dziś (8 lipca) decyzje (zrid) dyrektorowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciejowi Ostrowskiemu. Czyli prace mogą być kontynuowane. Dzięki wprowadzonym zmianom przeprojektowana została geometria węzła Mistrzejowice I. Zmodyfikowano przebieg wybranych łącznic, usprawniając potoki ruchu. Ma to poprawić przepustowość drogi i zwiększyć komfort jej użytkowników. Raz jeszcze przeprowadzono analizy akustyczne, czego efektem jest przeprojektowanie części ekranów akustycznych.

Wschodnia część Krakowa przechodzi infrastrukturalną przemianę. Prace pozwolą na domknięcie Północnej Obwodnicy Krakowa. Połączone zostaną drogi S7 i S52. Punktem zbieżnym dla tych traktów będzie węzeł w Mistrzejowicach. Inwestycja ta objęła w sumie 125 działek.

Warto dodać, że dla inwestycji na węźle S7 w Mistrzejowicach została wydana jeszcze druga decyzja – zrid „uzupełniający” pod nazwą: "Kontynuacja projektowania i budowania drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa, odcinek węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła „Nowa Huta”) w ramach zadania: Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”).

- Drugi zrid jest uzupełnieniem pierwszej decyzji. Bez niego cała inwestycja byłaby niemożliwa do zrealizowania

mówi wojewoda Klęczar.

Dzięki wydanej decyzji zostaną zrealizowane takie prace jak budowa oświetlenia drogowego, zasilania urządzeń związanych z drogą czy obiektu inżynierskiego K01.

Tematy:
Autor:
Mateusz Bożek

Opracowanie:
Renata Radłowska

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię