Wydaje się, że lokalizacja jest idealna ze względu na możliwość przesiadki na tramwaj czy pociąg, ale miejscy aktywiści wskazują na problem z wjazdem na parking. Jadąc ulicą Armii Krajowej od strony Ronda Ofiar Katynia, trzeba będzie nadłożyć sporo drogi, żeby objechać węzeł drogowy i zaparkować.
Lewoskręt wielkiej wagi
Trzeba pomyśleć o szybszym i prostszym wjeździe na ten parking od północy. Zaproponowaliśmy lewoskręt, chociaż wiemy, że to temat dyskusyjny, ale to byłoby najlepsze rozwiązanie. Przy okazji mogłoby tam powstać też przejście dla pieszych, pewnie niezbędna byłaby sygnalizacja
- komentuje Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa.
Urzędnicy odpowiadają, że budowa lewoskrętu z ulicy Armii Krajowej - bezpośrednio prowadzącego do nowego parkingu - nie będzie możliwa ze względu na brak miejsca. Droga dojazdowa musiałaby zostać poprowadzona estakadą, a to dodatkowo zwiększyłoby koszty. Szacuje się, że koszt budowy samego parkingu to w sumie 200 milionów złotych.
Taki bezpośredni lewoskręt, jadąc od ulicy Amii Krajowej od strony ronda Ofiar Katynia, byłby możliwy gdyby tam wybudowano estakadę, ale byłaby ona bardzo stroma i podniosła koszty całej inwestycji. Oczywiście można tam wybudować skrzyżowanie z wydzielonym lewoskrętem, tyle że jest tam za mało miejsca
- tłumaczy Krzysztof Wojdowski z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Bo wzrosły ceny materiałów budowlanych
Przetarg, który wyłoni wykonawcę parkingu ma zostać ogłoszony w połowie tego roku. Parking jest częścią węzła przesiadkowego, który jest planowany w Bronowicach od kilku lat. Umowę na wykonanie podpisano w lutym 2021 roku. Rok później wzrosły ceny materiałów budowlanych, inwestycja była nie do zrealizowania za taką kwotę. A w budżecie Krakowa brakowało około 12 mln zł. Inwestycja została schowana do szuflady i wróciła dopiero teraz.
W skład komunikacyjnego kompleksu mają wejść: parking park&ride na około 220 miejsc (z możliwością rozbudowy do 500), przystanki kolejowe, dworzec autobusowy (dla linii miejskich i aglomeracyjnych) z 12 peronami (sześcioma dwustronnymi), przystanki tramwajowe i autobusowe, parking rowerowy, poczekalnia dla pasażerów, pomieszczeniami obsługi technicznej i dyspozytora ruchu.