Jak przekazał wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec w poniedziałek podczas briefingu na placu budowy, rozbudowa dotyczy odcinka DK7 o długości 1,1 kilometra w Libertowie. Modernizacja układu komunikacyjnego oraz zmiana infrastruktury technicznej pozwolą na bezpieczny wyjazd z Krakowa w stronę Zakopanego.
„Na temat tego zadania mówiło się od dłuższego czasu. Poprawi ona płynność ruchu oraz poprawi bezpieczeństwo mieszkańców Libertowa i wszystkich, którzy korzystają z Zakopianki” - wskazał wiceszef MI.
Jak przypomniał dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciej Ostrowski, zadanie o wartości prawie 150 mln zł realizuje w trybie „zaprojektuj i zbuduj” przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie. W ramach tej inwestycji powstanie m.in. przejazd pod drogą krajową i trzy kładki dla pieszych.
Budowa tunelu pod Zakopianką na Górze Libertowskiej rozpocznie się w połowie roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że na czas przebudowy kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu w każdym kierunku. To nie zmienia faktu, że należy spodziewać się jeszcze większych korków niż obecnie. Wszystkie prace w Libertowie mają się zakończyć w lipcu 2027 roku.
Rozbudowa układu drogowego w Libertowie to kolejny etap realizowanego przez nas konsekwentnie programu modernizacji zakopianki między Krakowem a Myślenicami. Jego celem jest zwiększenie przepustowości tej trasy i poprawa bezpieczeństwa, tak kierowców, jak i pieszych.
W zeszłym roku oddano do użytku węzeł drogowy w Gaju i kładki w Mogilanach oraz Głogoczowie. Trwa budowa kolejnych dwóch węzłów – w Krzyszkowicach i Myślenicach. Trwają także przygotowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę następnego takiego węzła w Jaworniku.