- A
- A
- A
Rośnie zainteresowanie pamiątkami związanymi z ŚDM. Najlepiej sprzedają się koszulki i różańce
Coraz więcej osób zamawia pamiątki związane ze Światowymi Dniami Młodzieży, które w lipcu odbędą się w Krakowie. Najlepiej sprzedają się koszulki z logo wydarzenia i biało-czerwone różańce.Oficjalny sklep ŚDM prowadzi krakowskie Wydawnictwo św. Stanisława. Jak powiedziała PAP menadżer sklepu Agata Olejarz-Białko w ostatnich tygodniach wyraźnie rośnie zainteresowanie pamiątkami.
"Wpływa do nas coraz więcej zamówień. Przedmioty z logo ŚDM chcą mieć nie tylko ci, którzy do Krakowa się wybierają, ale także osoby, które ze względu na znaczną odległośĆ nie są w stanie przyjechać. Otrzymaliśmy maile np. z Wyspy Wielkanocnej i z Brunei" – mówiła Olejarz-Białko.
W ofercie są m.in. koszulki, polary, kurtki, apaszki, parasole, kubki, długopisy, smycze i biżuteria - bransoletki, kolczyki i spinki do mankietów z logo ŚDM. Są także artykuły służące do dekoracji (banery, flagi, chorągiewki) i do posługi liturgicznej (ornaty i stuły).
Zamówienia płyną z różnych krajów m.in. z Włoch, Francji, USA i państw Ameryki Południowej. "Jedną z najlepiej sprzedających się obecnie rzeczy są koszulki z logo ŚDM oraz różańce w barwach narodowych. Jesienią bardzo popularne były polary, których zostało nam już niewiele" – powiedziała Olejarz-Białko.
Jak podkreśliła wśród oficjalnych pamiątek nie ma rzeczy, które mogłyby zostać źle odebrane. "W Polsce Ojciec Święty jest osobą wyjątkową i darzoną ogromnym szacunkiem, dlatego u nas nie przyjęłyby się np. figurki papieża z kiwająca głową" – dodała Olejarz-Białko. Choć takich wyrobów nie ma w oficjalnym sklepie ŚDM, nie oznacza to, że nie pojawią się w ofercie.
Zainteresowanie wykorzystaniem logo ŚDM do celów komercyjnych jest ze strony przedsiębiorców bardzo duże. „Codziennie spływa do nas kilkadziesiąt zapytań o możliwość ozdobienia logiem produktów i gadżetów” – mówił PAP Jakub Kwaśnik z Komitetu Organizacyjnego ŚDM 2016. Jak podkreślił zabiegający o to przedsiębiorca jest zobowiązany przedstawić projekt produktu, który jest indywidualnie oceniany pod kątem poprawności zastosowania logo oraz tego, czy licuje on z religijnym charakterem wydarzenia.
"Z reguły, wnioskodawcy przygotowują projekty, które w swym zamyśle mają służyć parafiom oraz grupom pielgrzymów przygotowujących się do udziału w ŚDM. Są to najczęściej koszulki, czapki, torby, banery, flagi, chorągiewki. Zgłaszają się do nas także samorządy, które pragną wykorzystać logo ŚDM w promocji i dekoracji miasta w trakcie +Dni w diecezjach+" - mówił Jakub Kwaśnik.
Komitet Organizacyjny nie ujawnia, ilu przedsiębiorców uzyskało już prawo do używania logo ŚDM.
Autorkami logo – które zostało wybrane w konkursie - są Monika Rybczyńska i Emilia Pyza.
(PAP,ew)
Komentarze (0)
Najnowsze
-
10:18
Utrwalacze wspomnień. Postpamięć - reportaż Ewy Szkurłat
-
10:16
Koncert ZASNĘLI W PANU. Pieśni o przemijaniu i nadziei.
-
10:04
Od czwartku zmiana organizacji ruchu w Krakowie w związku z budową odcinka S7
-
10:02
Dizajn między kulturami – projektowanie mody łączącej odmienne tradycje. Muzeum Manggha zaprasza.
-
09:58
VI Ogólnopolski Konkurs Plastyczny pt. „Z moich rodzinnych stron – zabytki zapomniane, warte ocalenia”
-
09:34
Muzyczna opowieść w folkowych rytmach w Klubie Płaszów
-
09:25
Konferencja Pełno(s)prawny Student, czyli właściwie co?
-
09:04
Gołoledź dała się we znaki kierowcom. Karambole na A4 i w Buskupicach Radłowskich
-
08:15
Łukasz Kmita: Radosław Sikorski będzie dla nas łatwiejszym przeciwnikiem
-
08:02
Turyści utrudniali akcję ratownikom TOPR. Bezmyślność czy brak wiedzy?
-
22:00
Władza, krew, teatr i film. Kontynuujemy rozmowę o „Makbecie”
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze