- A
- A
- A
Rośnie zainteresowanie pamiątkami związanymi z ŚDM. Najlepiej sprzedają się koszulki i różańce
Coraz więcej osób zamawia pamiątki związane ze Światowymi Dniami Młodzieży, które w lipcu odbędą się w Krakowie. Najlepiej sprzedają się koszulki z logo wydarzenia i biało-czerwone różańce.Oficjalny sklep ŚDM prowadzi krakowskie Wydawnictwo św. Stanisława. Jak powiedziała PAP menadżer sklepu Agata Olejarz-Białko w ostatnich tygodniach wyraźnie rośnie zainteresowanie pamiątkami.
"Wpływa do nas coraz więcej zamówień. Przedmioty z logo ŚDM chcą mieć nie tylko ci, którzy do Krakowa się wybierają, ale także osoby, które ze względu na znaczną odległośĆ nie są w stanie przyjechać. Otrzymaliśmy maile np. z Wyspy Wielkanocnej i z Brunei" – mówiła Olejarz-Białko.
W ofercie są m.in. koszulki, polary, kurtki, apaszki, parasole, kubki, długopisy, smycze i biżuteria - bransoletki, kolczyki i spinki do mankietów z logo ŚDM. Są także artykuły służące do dekoracji (banery, flagi, chorągiewki) i do posługi liturgicznej (ornaty i stuły).
Zamówienia płyną z różnych krajów m.in. z Włoch, Francji, USA i państw Ameryki Południowej. "Jedną z najlepiej sprzedających się obecnie rzeczy są koszulki z logo ŚDM oraz różańce w barwach narodowych. Jesienią bardzo popularne były polary, których zostało nam już niewiele" – powiedziała Olejarz-Białko.
Jak podkreśliła wśród oficjalnych pamiątek nie ma rzeczy, które mogłyby zostać źle odebrane. "W Polsce Ojciec Święty jest osobą wyjątkową i darzoną ogromnym szacunkiem, dlatego u nas nie przyjęłyby się np. figurki papieża z kiwająca głową" – dodała Olejarz-Białko. Choć takich wyrobów nie ma w oficjalnym sklepie ŚDM, nie oznacza to, że nie pojawią się w ofercie.
Zainteresowanie wykorzystaniem logo ŚDM do celów komercyjnych jest ze strony przedsiębiorców bardzo duże. „Codziennie spływa do nas kilkadziesiąt zapytań o możliwość ozdobienia logiem produktów i gadżetów” – mówił PAP Jakub Kwaśnik z Komitetu Organizacyjnego ŚDM 2016. Jak podkreślił zabiegający o to przedsiębiorca jest zobowiązany przedstawić projekt produktu, który jest indywidualnie oceniany pod kątem poprawności zastosowania logo oraz tego, czy licuje on z religijnym charakterem wydarzenia.
"Z reguły, wnioskodawcy przygotowują projekty, które w swym zamyśle mają służyć parafiom oraz grupom pielgrzymów przygotowujących się do udziału w ŚDM. Są to najczęściej koszulki, czapki, torby, banery, flagi, chorągiewki. Zgłaszają się do nas także samorządy, które pragną wykorzystać logo ŚDM w promocji i dekoracji miasta w trakcie +Dni w diecezjach+" - mówił Jakub Kwaśnik.
Komitet Organizacyjny nie ujawnia, ilu przedsiębiorców uzyskało już prawo do używania logo ŚDM.
Autorkami logo – które zostało wybrane w konkursie - są Monika Rybczyńska i Emilia Pyza.
(PAP,ew)
Komentarze (0)
Najnowsze
-
22:05
Chrześcijański antysemityzm. Dwa tysiące lat pogardy, wypędzeń i zbrodni
-
20:42
Mateusz Morawiecki zrzekł się immunitetu. "Wiem, że prawda, prawo i sprawiedliwość zwyciężą"
-
18:52
Prezydent Krakowa o referendum ws. obszaru SCT: "To nie wchodzi w grę"
-
18:34
Ilu Polaków wróci do Polski z USA? Ekspert: „Nie spodziewałbym się masowych deportacji”
-
17:56
Dyrektor Muzeum Krakowa z tytułem Małopolanina Roku
-
17:37
5 Wojskowy Szpital Kliniczny przygotowuje infrastrukturę i personel na wypadek "W"
-
17:36
Kierowcy wreszcie się doczekali. W piątek zostanie otwarty symboliczny początek nowej Sądeczanki
-
16:31
Jeszcze jeden medal Izabeli Marcisz w Turynie
-
16:13
Niedosyt Igi...
-
15:50
Badminton z Grzegorzem Turnauem i noc w Rydlówce. Jak Kraków wspiera WOŚP?
-
15:44
Jazda na quadach i skuterach kończy się dewastacją pól? Będzie więcej kontroli
-
15:42
Seniorzy apelują o montaż wind. "Nie chcemy być więźniami mieszkań"
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze