Trasa zostanie wyłączona z użytku w dniach od 21 listopada do 5 grudnia. Wiąże się to z remontem sieci trakcyjnej na odcinku między Krakowem - Płaszowem i Bieżanowem. Jak podkreślają PKP Polskie Linie Kolejowe, czasowe zamknięcie odcinka jest konieczne ze względu na bezpieczeństwo podróżnych w trakcie prowadzonej inwestycji. To ostatnia faza przebudowy stacji Kraków - Płaszów, która będzie się wiązać z zabudową sieci trakcyjnej nad skrzyżowaniami torów i rozjazdów i ze względów bezpieczeństwa tory muszą być wyłączone - mówi Łukasz Kwapień z PKP Polskich Linii Kolejowych.
W założeniu remont pozwoli na szybszy przejazd pociągów i większą liczbę kursów, co przełoży się z kolei na większy komfort podróżnych. Stacja Kraków-Płaszów wzbogaci się o nowy peron, a dotychczasowy zostanie całkowicie odnowiony. Powiększy się także liczba torów, co między innymi ułatwi przejazd kolei aglomeracyjnej na trasie Kraków - Wieliczka. Pomiędzy Płaszowem a Bieżanowem będą trzy tory, czyli o jeden więcej, niż przed remontem. - mówi Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Część podróżnych obawia się, że zamknięcie odcinka między Krakowem a Wieliczką znacznie utrudni przejazd między miastami. Inwestorzy jednak uspokajają - na czas prac remontowych zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa między Wieliczką a stacją Kraków Główny. Komunikacja zastępcza będzie dwuetapowa. Jeden to bezpośredni kurs z Krakowa Głównego do Wieliczki przez Aleje, a drugi to kurs z Wieliczki przez wszystkie miejsca, gdzie pociąg się zatrzymywał - wyjaśnia Łukasz Kwapień.
Inwestorzy zapowiadają, że wszystkie zmiany zostaną ograniczone do minimum, by pasażerowie mogli codziennie bez przeszkód dojeżdżać do swoich domów i miejsc pracy.
Ze wszystkimi szczegółami dotyczącymi zastępczej linii autobusowej Kraków - Wieliczka można zapoznać się na stronie internetowej Kolei Małopolskich.