Światowe Dni Młodzieży, na które według szacunków organizatorów może przyjechać od 2 do 2,5 mln osób, są ogromnym wyzwaniem logistycznym m.in. jeśli chodzi o transport, organizację ruchu, zabezpieczenie medyczne i zapewnienie zaplecza sanitarnego. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie rozstrzygnął drugi już przetarg na dostawę i serwisowanie przenośnych toalet, potrzebnych na czas ŚDM i innych wydarzeń organizowanych w tym roku w mieście. „Nie udało się nam uzyskać niższej ceny” – powiedział PAP rzecznik ZIKiT Michał Pyclik.

Do pierwszego i do drugiego przetargu stanęły dwie firmy. Jak mówił Michał Pyclik w drugim podejściu zaproponowały one bardzo podobne ceny, jak w unieważnionym wcześniej przetargu: jedna ją obniżyła, druga nieco podniosła. Wybrano ofertę tańszą, zgodnie z którą dostawa i obsługa 2 tys. przenośnych toalet ma kosztować 2 mln 999 tys. zł. Staną one na parkingach i wzdłuż dróg dojścia pielgrzymów do miejsc uroczystości. Przetarg dotyczył głównie ŚDM, ale nie tylko – chodzi także o obsługę innych wydarzeń zaplanowanych w Krakowie w 2016 r.

Z kolei Komitet Organizacyjny ŚDM szuka dostawcy toalet, które staną na krakowskich Błoniach i w Campusie Misericordiae w Brzegach pod Wieliczką, ale nie podaje do publicznej wiadomości ani potrzebnej liczby toalet ani warunków, które będzie musiała spełnić firma, która je dostarczy.

 

 

 

 

 

(PAP/ko)