fot: B. Bujas
posłuchaj materiału Bartłomieja Bujasa
Przedsiębiorcy skarżą się, że z ulicy Grzegórzeckiej nie można skręcić bezpośrednio przed samą halą ani jadąc od strony ronda, ani od strony Kazimierza.
Klientów nie ma w ogóle. Najpierw zabrali nam tramwaj nr 50, teraz zmiana ruchu. Trzeba jeździć wkoło. To tylko kwestia czasu, kiedy splajtujemy
Kierowcy, którzy regularnie robią tam zakupy, także są sfrustrowani. Nie rozumieją, w jakim celu rozbudowano chodnik i dlaczego droga dla rowerów jest szersza od pasa ruchu.
Michał Mikołajczyk, dyrektor wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu twierdzi jednak, ze zmiany były nieuniknione
To wynikało z widoczności. Układ geometryczny całego mostu grzegórzeckiego uległ zmianie ze względów bezpieczeństwa. Wjazd jest. ale od drugiej strony
Chcąc dojechać przed plac targowy, trzeba korzystać z objazdu przez ulicę Metalowców. Wspomniany wyjazd na ulice Grzegórzecką został utrzymany, ale tylko do czasu. Miasto nie tylko nie cofnie zmian, ale pójdzie z nimi jeszcze dalej. Nawet ta jednokierunkowa droga zostanie zlikwidowana. Będzie to związane z budową parku i gospodarowaniem terenu wokół nowo otwartego przystanku kolejowego.
ZOL Kraków, Zakład opiekuńczo-leczniczy Kraków wolne miejsca
Jak mówią urzędnicy - projektując drogi nie można myśleć wyłącznie o kierowcach, zwłaszcza że w pobliżu powstaje pełnoprawne centrum przesiadkowe. Są przystanki autobusowe, tramwajowe i przystanek PKP Grzegórzki. Trzeba było więc uwzględnić komfort pieszych i rowerzystów.
Wypożyczalnia Samochodów Kraków